Twój koszyk jest obecnie pusty!
W ofercie firmy Home Automation znajdą Państwo wiele rodzajów wideorejestratorów samochodowych, które ze względu na kształt, sposób montażu oraz funkcjonalność można podzielić na kilka podanych poniżej sposobów.
- z własnym systemem Android, co oznacza, że po podłączeniu z internetem (poprzez WiFi lub wbudowane gniazdo karty SIM) urządzenie zyskuje wszystkie możliwości takie jak typowy smartfon i można na nim zainstalować dowolną aplikację na Androida ze sklepu Play, taką jak np. Nawigacja, YouTube, Spotify, Yanosik a także przeglądanie stron internetowych i dużo więcej
- z systemem własnym opartym o Linux , które charakteryzują się lepszą rozdzielczością nagrań, ponieważ moc obliczeniowa procesora jest wykorzystana na obróbkę strumieni wideo, nie zaś na obsługę różnorodnych aplikacji Androida
- z systemem własnym opartym o Linux z funkcjonalnością monitora do smartfona, stanowiące pewien kompromis między powyższymi, ponieważ zachowują możliwość nagrywania w dużych rozdzielczościach a jednocześnie poprzez wbudowaną w systemie funkcję Android Auto / CarPlay umożliwiają bezprzewodowe lub przewodowe połączenie ze smartfonem i wykorzystując jego moc obliczeniową do otwieranych aplikacji, działają jako jego zewnętrzny monitor, na którym można operować zdalnie na aplikacjach zainstalowanych w smartfonie. Umożliwia to np. otwarcie zdalne GoogleMaps z telefonu jednocześnie z YouTube, a wtedy monitor staje się stacją multimedialną czy też nawigacją samochodową oraz zestawem głośnomówiącym w jednym.
W każdym z tych przypadków urządzenie posiada od 2 do 4 kamer przewodowych, gdzie jedna z nich pracuje zawsze jako kamera cofania, z której obraz prezentowany jest auromatycznie na monitorze wraz z pomocniczymi liniami cofania ode razu po włączeniu biegu wstecznego auta.
Rodzaj systemu operacyjnego urządzenia ma wpływ również na możliwości związane ze zdalnym monitoringiem pojazdu.
Produkty oparte na systemie Android z reguły posiadają oprogramowanie umożliwiające dwukierunkową komunikację zdalną z telefonem przez internet co daje możliwość odbioru obrazu z kamer, śledzenie lokalizacji czy zdefiniowanie alarmu odbieranego w telefonie, gdy auto wyjedzie poza określony obszar. Dodatkowo pozwala to na prowadzenie rozmów z kierowcą.
Rejestratory oparte o system Linux często wyposażone są w moduł WiFi i funkcję połączenia się ze smartfonem w zasięgu sieci WiFi, co oznacza że kierowca odpoczywający wewnątrz np. Kampera lub przestrzeni sypialnej samochodu dostawczego ma stały dostęp do podglądu otoczenia samochodu na swoim telefonie komórkowym.
Innym wyróżnikiem naszych rejestratorów jest ich kształt i sposób montażu:
- Z ekranem dotykowym (10-2 cali) w kształcie lusterka kabinowego auta. Są one nakładane na wsteczne lusterko kabinowe lub zastępują je w pełni przy użyciu specjalnych uchwytów, adapterów i zestawów montażowych
- Z ekranem dotykowym (6-11 cali) w kształcie odrębnej konsoli montowanej specjalnych uchwytach do kokpitu lub szyby przedniej
- Miniaturowe rejestratory montowane za pomocą przyssawki próżniowej do szyby. Posiadają niewielkie ekrany 1-2 cala lub w ogóle są ich pozbawione a obsługa odbywa się bezprzewodowo za pomocą smartfona.
Ilość kamer rejestratora wideo może być różna co jest zależne jak wiele martwych stref jest monitorowanych:
- Kamera przednia i tylna. To typowa konfiguracja pozwalająca na nagrywanie przebiegu jazdy przed sobą i wspomaganie Asystenta Pasa Ruchu (ADAS) i jednoczesne monitorowanie obszaru tyłu pojazdu kamerą wsteczną przez co widoczność jest znacznie lepsza niż przez lusterko wsteczne, bo na ekranie nie ma wtedy wnętrza kabiny, a co więcej nie musi być nawet tylnej szyby jak w furgonetkach i samochodach dostawczych, a obraz z tyłu pojazdu jest cały czas widoczny dla kierowcy. Dodatkowo kamera tylna, gdy zamontowana jest na odpowiedniej wysokości i pod odpowiednim kontem (np. w specjalnej ramce tablicy rejestracyjnej wyposażonej w gniazdo kamery) pełni rolę kamery wstecznej z liniami naprowadzającymi, włączanej automatycznie przy manewrze cofania przez sygnał doprowadzony do niej z lampy wstecznej auta.
- Dodatkowa, trzecia kamera, która może zostać zamontowana pod lusterkiem bocznym odkrywając przed kierowcą niewidoczny obszar występujący po jednej stronie auta określany często jako „martwa strefa” i bardzo uciążliwy przy wyprzedzaniu. Trzecia kamera może być użyta również wewnątrz pojazdu do monitoringu kabiny w celach obserwowania i nagrywania zachowania pasażerów, lub niewidocznej dla kierowcy przestrzeni załadunkowej, co umożliwia stałą kontrolę nad zabezpieczeniem przewożonego ładunku.
- Czterokamerowy zestaw obejmujący swoim zasięgiem prawie 360 stopni wokół auta. Montowane pod lusterkami bocznymi kamery niwelują w całości „martwą strefę poprawiając bezpieczeństwo i komfort podróży. Kamery boczne wyposażone są w przewód aktywacyjny, który po podłączeniu do kierunkowskazów zapewnia automatyczne przełączanie obrazu na ekranie na prawy lub lewy obszar z boku auta, trudny do zobaczenia dla kierowcy, co informuje prowadzącego pojazd czy manewr zmiany pasa jest w danej chwili bezpieczny i nie ma na sąsiednim pasie innego auta.
Na koniec kilka słów o elektronicznych systemach wspomagających kierowcę.
- Komunikacja Głosowa. Standardowo dostępna za pomocą np. Asystenta Google w urządzeniach opartych o system operacyjny Android.
- ADAS Advanced Driving Alarm Systems (ADAS) – to zaawansowane systemy kontroli jazdy (LDWS / FCWS / FVMA), które wspomagają kierowanie pojazdem i zwiększają bezpieczeństwo. Informacja głosowa ostrzega o pojazdach znajdujących się w niebezpiecznej odległości przed i za samochodem oraz o zmianie pasa. Niebezpieczny dystans wyznaczany jest dynamicznie do prędkości poruszania się. Monitorowane są wszystkie obiekty poruszające się w polu widzenia kamer. Technologia montowana jest fabrycznie w najnowszych samochodach klasy PREMIUM.
- LDWS – Lane Departure Warning System – co to znaczy? Układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS) ma zapobiegać niezamierzonym zmianom pasa i wypadkom związanym z nieświadomym zjechaniem na pobocze przez ostrzeganie kierowcy w momencie przejechania przez linie wyznaczające pas ruchu. Układ LDWS jest oparty na technologii automatycznego rozpoznawania obrazu. Za przednią szybą znajduje się kamera śledząca położenie pojazdu względem pasów namalowanych na jezdni.
- FCWS -Front Collision Warning System – wyświetla ostrzeżenia w przypadku, gdy urządzenie wykryje niebezpieczną odległość od pojazdu jadącego z przodu. Urządzenie określa prędkość pojazdu w oparciu o sygnał GPS i na tej podstawie oblicza bezpieczną odległość.
- FVMA (Front Vehicle Motion Alert), który ostrzega kierowcę o ruchach pojazdu z przodu, gdy samochód stoi na skrzyżowaniu, na czerwonym świetle lub w korku. Dzięki temu możliwe jest skrócenie opóźnienia reakcji kierowcy i poprawienie płynności ruchu.
- BSD – Blind Spot Detection – wykrywa pojazdy lub obiekty wjeżdżające w martwe pole za Tobą lub obok Ciebie. Analiza obrazów z kamery wstecznej lub/oraz kamer bocznych skutkuje pojawieniem się znaków ostrzegawczych na ekranie wskazujących, że sąsiedni pas jest zajęty i manewr zmiany pasa nie powinien być wykonany w danej chwili.
- DMS – Driver Monitoring System – System monitorowania kierowcy , zwany również systemem wykrywania stanu kierowcy DSS (driver state sensing) albo ADDW (Advanced Driver Distraction Warning). Jest to zaawansowany system bezpieczeństwa, który za pomocą kamery zamontowanej na desce rozdzielczej lub w innym miejscu w zależności od producenta systemu, monitoruje zachowanie kierowcy. Podstawowym zadaniem systemu DMS jest realizowanie funkcji ADDW czyli ostrzeżenie o rozproszeniu uwagi kierowcy. DMS w oparciu o zaawansowany algorytm komputerowy analizuje obraz z kamery, następnie wysyła kierowcy ostrzeżenia lub alerty pomagające przywrócić skupienie na drodze. Obowiązkowe funkcje systemów DMS obejmują wykrywanie senności kierowcy (system ostrzega kierowcę, jeśli wykazuje oznaki senności) oraz wykrywanie rozproszenia kierowcy (ostrzega kierowcę, jeśli spogląda w inną stronę niż na drogę lub zdejmuje ręce z kierownicy)