Na tej stronie znajdziesz niezbędne informacje o zwrotach. Dowiesz się, jak zrezygnować z zakupu, jak zapakować i odesłać zakupiony przedmiot do nas oraz kiedy zwrócimy wpłatę.

1. Warunki zwrotu – kto i kiedy może zwrócić przedmiot

2. Rezygnacja z zakupu – jakie masz możliwości

3. Czas na poinformowanie sprzedającego i nadanie przesyłki

4. Sposób nadania przesyłki zwrotnej

5. Pakowanie przesyłki zwrotnej

6. Zwrot wpłaty od sprzedającego

7. Zwrot zagraniczny

1. Warunki zwrotu – kto i kiedy może zwrócić przedmiot

Komu przysługuje prawo do zwrotu zakupionego produktu

Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:

a) jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej

b) prowadzisz działalność gospodarczą i jako osoba fizyczna kupujesz przedmiot na potrzeby swojej działalności, ale zakup nie ma dla Ciebie charakteru zawodowego[1].

[1] Dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych, zgodnie z art. 7aa. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego.

Zwrot ograniczony – w takim przypadku nie możesz odstąpić od umowy, jeśli:

  • Nastąpi zdjęcie folii ochronnej z fabrycznie nowego urządzenia, co jest równoznaczne z odpieczętowaniem opakowania
  • w sposób nieodwracalny, trwały nastąpi połączenie tej rzeczy z inną, co oznacza dokonanie mechanicznych modyfikacji

2. Rezygnacja z zakupu – jakie masz możliwości

Zwrot produktu

Wypełnij Formularz zwrotu towaru – czyli oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Dowiedz się, jak zwrócić zakupiony przedmiot – skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo.

3. Czas na poinformowanie sprzedającego i nadanie przesyłki

Gdy zwracasz towar, musisz poinformować o tym sprzedającego, a następnie nadać do niego przesyłkę zwrotną. Dowiedz się, jak to zrobić i ile masz na to czasu.

A. Poinformuj sprzedającego o zwrocie

Zgodnie z prawem masz maksymalnie 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić sprzedającego o zwrocie towaru. Sprzedający może wydłużyć ten termin – informację na ten temat znajdziesz na stronie oferty, w części Zwroty.

Aby poinformować sprzedającego o zwrocie, wypełnij Formularz zwrotu towaru – znajdziesz go w sekcji Pobieranie na naszej stronie. 

B. Ile masz czasu na nadanie przesyłki zwrotnej

Po wypełnieniu Formularza zwrotu towaru masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.

4. Sposób nadania przesyłki zwrotnej

A. Dostępne sposoby i koszt nadania przesyłki zwrotnej

W Formularzu zwrotu towaru wybierz sposób nadania przesyłki zwrotnej – darmowy lub płatny.

Przesyłkę nadasz:

a) za darmo – bezpłatnie: zadysponuj nam przesłanie opłaconej etykiety zwrotnej jeżeli nie jest to przypadek związany ze zwrotem ograniczonym, opisanym powyżej a zwrot wynika z rozbieżności towaru z opisem lub wady wykrytej podczas użytkowania.

b) płatną metodą – na koszt własny: skorzystasz z nich, gdy zechcesz kupić etykietę nadawczą i nadać przesyłkę samodzielnie.

5. Pakowanie przesyłki zwrotnej

Jako nadawca przesyłki to Ty odpowiadasz za jej bezpieczne zapakowanie tak, aby dotarła do sprzedającego nieuszkodzona.

Każdy przewoźnik ma swoje instrukcje właściwego pakowania przesyłki. Zobaczysz je, gdy wybierzesz metodę dostawy i wyślesz Formularz zwrotu towaru. Koniecznie zapoznaj się z ich treścią, zanim nadasz swoją paczkę.

Przede wszystkim:

  • odpowiednio zabezpiecz towar – wybierz opakowanie dostosowane do towaru, na przykład karton, foliopak, odpowiednie wypełnienie przesyłki itp.
  • usuń starą etykietę
  • nie przyklejaj etykiety na oryginalnym opakowaniu towaru, tylko na kartonie lub na materiale pakunkowym
  • jeżeli zakupiony towar dotarł do Ciebie na palecie, również przygotuj przesyłkę zwrotną na palecie.

Gratis do zakupu

Jeśli do zakupionego przedmiotu sprzedający dołączył gratis, to należy go zwrócić razem z odsyłanym produktem/zamówieniem.

A. Uszkodzenie zwracanego towaru

Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu Twojej wpłaty, jeśli zwrócony towar:

  • został przez Ciebie uszkodzony
  • będzie nosić ślady użytkowania, które świadczą o tym, że towar był używany w większym stopniu/bardziej niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości – na przykład będzie brakowało elementów, widoczne będą ślady noszenia, metki zostaną oderwane, uszkodzone zostaną naklejki itp.

Przesyłka została uszkodzona lub zaginęła w transporcie:

  • złóż reklamację do przewoźnika, w przypadku wysyłki na koszt własny
  • skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego

6. Zwrot wpłaty od sprzedającego

A. Ile czasu ma sprzedający na zwrócenie Ci kosztów zamówienia

Zwrócimy wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru. Status przesyłki zwrotnej widoczny jest w danych śledzenia przesyłki na stronie internetowej przewoźnika.

c) zwrot – reklamacja

B. W jaki sposób sprzedający zwróci Ci wpłatę

To, w jaki sposób otrzymasz zwrot swojej wpłaty, zależy od wybranej przez Ciebie metody płatności.

Jeśli Twój zakup został opłacony:

  • szybkim przelewem – zwrot wpłaty dostaniesz na rachunek bankowy, z którego opłacono transakcję
  • BLIKiem – zwrot wpłaty dostaniesz na rachunek bankowy
  • kartą płatniczą – zwrot wpłaty dostaniesz na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej
  • przelewem tradycyjnym – zwrot wpłaty dostaniesz na rachunek bankowy, z którego opłacono transakcję.
  • gotówką przy odbiorze lub przesyłką pobraniową – zwrot wpłaty dostaniesz na numer rachunku bankowego podany przez Ciebie w Formularzu zwrotu towaru.
C. Jaką kwotę zwrotu dostaniesz od sprzedającego

zwrot z tytułu odstąpienia od zakupu  – zwrócona zostanie wartość towaru i poniesiony koszt dostawy

7. Zwrot zagraniczny

Aby poinformować sprzedającego o zwrocie przesyłki zagranicznej, wypełnij Formularz na naszej stronie W ten sposób otrzymamy informację o Twojej rezygnacji.

W odpowiedzi na tą wiadomość wyślemy

Zakupiony przedmiot należy odesłać do nas na własny koszt, czyli samodzielnie wybrać przewoźnika, u którego kupisz etykietę nadawczą przesyłki zwrotnej.

Dodatkowe informacje:

  • Przyjmujemy zwroty od firm
  • Nie przyjemy zwrotu, nadanego przesyłką za pobraniem
  • Otrzymujesz gratis? – w przypadku zwrotu towaru odeślij go również do nas
  • Kupujesz produkt w zestawie? – jeżeli zwrócisz część zestawu, stracisz prawo do zniżki. Kwota zwrotu zostanie pomniejszona o różnicę pomiędzy ceną produktu w zestawie, a ceną produktu bez zestawu

Adres do zwrotów:

Home Automation Sp. z o.o.

Strzegomska 284/15

54-432 Wrocław

Polska

Kontakt:

Nr telefonu: +48518602470

E-mail: gutier@wp.pl